courses / journals

Studia podyplomowe Kształcenie przedmiotowo-językowe typu CLIL w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (www.dsw.edu.pl)

http://studiapodyplomowenauczaniedwujezyczne.blogspot.com/

Studia adresowane są do:

nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych kl IV-VI, gimnazjach oraz liceach, którzy uczą przedmiotów (np. historia, biologia, fizyka, geografia) oraz nauczycieli języka angielskiego chcących prowadzić przedmiot w języku angielskim lub uczących w klasach dwujęzycznych i pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.

Studia zostały stworzone zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej (2010) dotyczącymi tworzenia oraz implementacji programów edukacji dwujęzycznej w Europie, kładą nacisk na zdobywanie wiedzy w zakresie nauczania dwujęzycznego, różnych teorii i modeli, ale również wspólnego zdobywania wiedzy, wspólnego planowania zajęć oraz refleksji dotyczącej własnego warsztatu pracy. Mają za cel podniesienie kompetencji w zakresie
- języka obcego,
- metodyki nauczania dwujęzycznego,
- znajomości merytorycznej przedmiotu w języku obcym.

Studia prowadzone są w trybie blended-learning, dzięki temu łączą tradycyjne metody pracy takie jak zajęcia prowadzone podczas weekendowych zjazdów (raz w miesiącu) wraz z nowoczesnymi narzędziami takimi jak e-learning.

Czas trwania studiów: 2 semestry  

&

NILE Norwich Institute for Language Education

NILE is a specialist teacher development institute to provide courses of the highest quality for teachers from all over the world.

www.nile-elt.com

&

The TKT: CLIL courses are available now. The courses prepare teachers for the TKT: CLIL Cambridge test.
 
&

Cambridge
http://www.cambridge.org/gb/elt/teachers/zones/item2325596/CLIL/?site_locale=en_GB&currentSubjectID=2325596

&

Cumbria CLIL   International Education Development
http://www.cumbriaclil.com/courses.html

&

CLIL consortium
http://clil.viu.es/ 


journals and articles:

What bilingualism is NOT        http://www.francoisgrosjean.ch/bilingualism_is_not_en.html

..........................................................................................

November 2013 English Teaching Professional  Issue 89

'Children of the century'
Barbara Muszyńska praises the benefits of bilingual education.


............................................................................................

October 2013 Modern English Teacher, Vol. 22 Issue 4, p.56

'Educating a bilingual brain'
In this article I attempt to describe the influence of learning a Second language on one's brain. I aim to explain the possible positive effects on cognitive and linguistic functioning in bilinguals in the view of the resent research.
...
&

Języki Obce w Szkole   http://jows.pl/

&

International Journal of Bilingualism    http://ijb.sagepub.com/

&

International CLIL Research Journal       http://www.icrj.eu/

&
  
An article: How should CLIL work in practice? by Alex Mackenzie
http://www.developingteachers.com/articles_tchtraining/clilpf_alex.htm

&

early childhood news

http://www.earlychildhoodnews.com/earlychildhood/article_view.aspx?ArticleId=38

 &

CLIL onestopenglish magazine      

http://www.onestopenglish.com/clil/clil-teacher-magazine/