Studia podyplomowe Kształcenie przedmiotowo-językowe typu CLIL w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (www.dsw.edu.pl)
http://studiapodyplomowenauczaniedwujezyczne.blogspot.com/
Studia adresowane są do:
• nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych kl IV-VI, gimnazjach oraz liceach, którzy uczą przedmiotów (np. historia, biologia, fizyka, geografia) oraz nauczycieli języka angielskiego chcących prowadzić przedmiot w języku angielskim lub uczących w klasach dwujęzycznych i pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.
Studia zostały stworzone zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej (2010) dotyczącymi tworzenia oraz implementacji programów edukacji dwujęzycznej w Europie, kładą nacisk na zdobywanie wiedzy w zakresie nauczania dwujęzycznego, różnych teorii i modeli, ale również wspólnego zdobywania wiedzy, wspólnego planowania zajęć oraz refleksji dotyczącej własnego warsztatu pracy. Mają za cel podniesienie kompetencji w zakresie
- języka obcego,
- metodyki nauczania dwujęzycznego,
- znajomości merytorycznej przedmiotu w języku obcym.
Studia prowadzone są w trybie blended-learning, dzięki temu łączą tradycyjne metody pracy takie jak zajęcia prowadzone podczas weekendowych zjazdów (raz w miesiącu) wraz z nowoczesnymi narzędziami takimi jak e-learning.
Czas trwania studiów: 2 semestry
&
NILE Norwich Institute for Language Education
NILE is a specialist teacher development institute to provide courses of the highest quality for teachers from all over the world.www.nile-elt.com
&
The TKT: CLIL courses are available now. The courses prepare teachers for the TKT: CLIL Cambridge test.
For more information go to: http://www.ih.com.pl/wroclaw/tkt:_clil,940.html
&
Cambridge
http://www.cambridge.org/gb/elt/teachers/zones/item2325596/CLIL/?site_locale=en_GB¤tSubjectID=2325596
&
Cumbria CLIL International Education Development
http://www.cumbriaclil.com/courses.html
&
CLIL consortium
http://clil.viu.es/
journals and articles:
What bilingualism is NOT http://www.francoisgrosjean.ch/bilingualism_is_not_en.html
..........................................................................................
November 2013 English Teaching Professional Issue 89
'Children of the century'
Barbara Muszyńska praises the benefits of bilingual education.
............................................................................................
October 2013 Modern English Teacher, Vol. 22 Issue 4, p.56
'Educating a bilingual brain'
In this article I attempt to describe the influence of learning a Second language on one's brain. I aim to explain the possible positive effects on cognitive and linguistic functioning in bilinguals in the view of the resent research.
...
&Języki Obce w Szkole http://jows.pl/
&
International Journal of Bilingualism http://ijb.sagepub.com/
&
International CLIL Research Journal http://www.icrj.eu/
&
An article: How should CLIL work in practice? by Alex Mackenzie
&
early childhood news
&